
Een gemiddelde driedaagse meeting, bijgewoond door een duizendtal mensen, zorgt voor meer dan 12 ton afval, 200.000 kilowatt aan energie en bijna 380.000 liter water. Kleine ingrepen kunnen deze ecologische impact beperken, weten ze bij Marriott Hotels International.
De keten biedt daarom al haar klanten de optie om een zogenaamd 'Green Meeting Package' te boeken. Zo kunnen er al 4.000 bomen gered worden door schrijfblokken van gerecycleerd papier te gebruiken.
De klanten krijgen ook Bic Ecolutions pennen om te schrijven aangeboden. Dit zijn pennen die biologisch afbreekbaar zijn en hebben een gerecycleerde inhoud. Dit lijkt onnuttig maar dit is het alles behalve! Bij Marriott worden er jaarlijks 47 miljoen balpennen verbruikt.
Er worden voorsorteercontainers en waterkoelers aangekocht.
Voor de maaltijden wordt dan weer zoveel mogelijk met seizoensproducten gewerkt.
De Marriott Hotels doneren 1 euro per verkocht "green meeting package" aan het Amazonewoud in Braziliƫ.
Een inspanning in de goede richting voor het milieu, maar ook een strategische zet. Op deze manier zorgt Marriott Hotels International voor een onderscheiding tussen al zijn concurrenten. Zich onderscheiden van concurrenten is namelijk een belangrijk en essentieel gegeven in een goede marketinggerichte organisatie. Nog even afwachten en binnen de kortste tijd weten we of het concept ook aanslaat bij de consument. En zoniet, heeft Marriot Hotels International toch maar even een geslaagde publiciteitsstunt uitgehaald.
1 opmerking:
Dit is een zeer goed initiatief van Marriott. Voor Marriott is dit een strategische zet, maar het zou nog vele beter zijn indien meerdere megahotels hier een voorbeeld aan nemen. Het is ondenkbaar hoeveel afval, water en andere materiaal verbruikt wordt in een luxehotel. Marriott verandert kleine dingen maar die kleine dingen hebben een grote invloed op de natuur. Zoals bijvoorbeeld de zogenoemde Bic ecolutionspennen die Marriott gebruikt. De klant heeft hier geen nadeel van. Het is zoals je zegt: een inspanning in de goede richting voor het milieu. Duidelijk een stapje dichter bij duurzaam reizen, niet?
Een reactie posten