maandag 29 december 2008

Communiceren op internet; een must vandaag de dag!


De spitstechnologie en de massa's communicatiecampagnes hebben er toe geleid dat communiceren via internet vandaag de dag een must geworden is! Maar hoe kan men efficiënt communiceren op internet? Het is erg belangrijk om een strategie te bepalen. Men kan best enkele professionals raadplegen voor de creatie van bv. een website om goed en professioneel te ogen. Maar even belangrijk is zich laten inspireren door de concurrentie. Zo kan je zien wat hun sterkten en zwakten zijn om jouw bedrijf er beter en sterker doen uit te komen. De constructie van een website kost ongeveer 6000 €. OK, dit lijkt wel veel, maar vergeet niet dat een website hét uithangbord van een bedrijf wordt!
De opkomst van het internet is volgens mij een zeer goede zaak voor de niche-touroperators. geweest. Zij kunnen zich hierdoor profileren waardoor de klant meer bewust is geworden van het toeristisch aanbod. Want iedereen weet wel dat elke klant een zeer gedetailleerde, maar ook telkens een verschillende reisconcept voor ogen heeft.
Een website alleen is vandaag niet genoeg meer... Men moet de klant animeren met e-mailing, Newsletters en gepersonaliseerde contacten. Maar opgelet! de internetklant houdt eveneens van een beetje respect voor zijn privéleven. Het is dus belangrijk om een duidelijk evenwicht te vinden.
Deze TourismXplorer is alvast een hevige fan van internetcommunicatie!

Geen opmerkingen: