
De technologie versnelt en raast er van door. British Airways heeft een nieuwe high-tech service op de toeristische markt gebracht om zijn klanten nog meer te verwennen. British Airways heeft een remote check-inservice gelanceerd. Hierdoor kunnen reizigers met hun gsm of BlackBerry onderweg overal inchecken voor hun vlucht. Deze service is snel, gratis, beschikbaar in elf talen en vereist geen extra software.
Passagiers kunnen via de website van de vliegtuigmaatschappij de tijdroosters raadplegen, inchecken en hun stoel selecteren.
Chris Carmichael van BA's innovatieteam: 'We zijn trots dat we deze mobiele check-indienst kunnen aanbieden. We beseffen dat onze klanten een drukke levensstijl hebben en we hopen via deze service hun reiservaring nog aangenamer te maken.'
Deze nieuwe, innovatieve service is ontstaan na het succes van de recente iPhone Apple toepassing van British Airways, waarmee iPhone gebruikers reeds op voorhand konden inchecken.
In mijn ogen richt British Airways zich hier tot het zakentoerisme die steeds onvoorspelbaar is en een snelle service eist. Zakentoeristen kunnen volgens British Airways op deze manier veel tijd besparen doordat ze niet meer in de file hoeven te staan aan de incheckbalies. Maar het is toch de trend dat deze zakentoerisme zich aanmelden via de "vip"incheckbalies. Hierdoor winnen ze ook deze tijd... dus een overbodige luxe, niet?
De toerist kan al enige tijd met zijn gsm de tijdroosters via de website raadplegen. Waarom is er dan nood aan nog zo'n informatiekanaal.
We zullen dit innovatief project de komende maanden in het oog moeten houden. Maar deze TourismXplorer voorspeld dat deze service geen hype in 2009 zal veroorzaken.
1 opmerking:
Stevige artikels, gedurfde stellingnames: ik hou wel van deze stijl.
De Jan
Een reactie posten